Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu

Wycieczka do Przemyśla

Dnia 29.09.2022r. uczniowie klasy VIII wraz z Panią Agnieszką Lipa, Panią Jolantą Gorzkowską oraz z Panem Kamilem Siwczyńskim pojechali na wycieczkę do Przemyśla. Droga była dość długa ,ale każdy był podekscytowany. Pierwszym punktem wycieczki była Kalwaria Pacławska, która znajduje się na wzgórzu. Tam odmówiliśmy różaniec oraz mieliśmy przyjemność posłuchać pięknej historii Kalwarii. Po tym każdy mógł kupić sobie pamiątki.

Następnie udaliśmy się do Zamku w Krasiczynie. Piękne zdobienia, baszty, park dodawały temu zamkowi uroku. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Przemyśla. Bardzo miły przewodnik opowiadał nam o historii powstania tego miasta. Zwiedzaliśmy m.in. rynek, kościoły oraz spacerowaliśmy pięknymi uliczkami. Między czasie udaliśmy się zjeść pyszny obiad. Później pojechaliśmy zwiedzać forty z czasów II wojny światowej, której znajdowały się przy granicy polsko-ukraińskiej. Forty stanowią unikalną atrakcję historyczno-turystyczno–krajobrazową. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki był spacer wiszącym mostem nad Rzeką San. Po dniu pełnym wrażeń, mimo niesprzyjającej pogody, zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.